out of focus

då mitt arbetsliv förefaller extremt meningslöst och rastlösheten besitter min kropp som en demon grinig ständigt och jämt krafsandes irriterande på insidan av min uttråkade kropp, längtar jag till landet, till min barndomssjö som är mystiskt svart och ogenomtränglig. för bara några veckor sen simmade jag i detta siouxparadis, under vattnet med ögon hårt stängda rädd för vad som gömmer sig därnere och jag håller inte andan alltför länge för dödsångesten eller trycket tycks ha ökat eller den barnsliga äventyrslystnaden avtagit. och alla undervattensväxter som slingrar sig kring benen som långa sliriga bäckahästtungor och håller fast.

det regnade en kväll och jag såg två världar ovanpå varandra från min perfekta badsten, ihopklistrade verkligheter som dricker varandras vatten. min engelsman står vid strandkanten under den fuktiga utflyktsfilten röker en egenrullad cigg mellan tummen och pekfingret dricker dansk pilsner och betraktar mig, en galning, som badar i regnet i min barndoms jaktmarker i en perfekt enhet som nu är så långt borta.

här finns bara ett kemiskt avgasregn som blandar sig med smutsiga londontrottoarer och ingen går ut utan ett paraply för man kan få sjukdomar.

Leave a Reply

