ain’t it strange

kafekanalen…kryper omkring i huvudets hålrum, där hjärnsubstansen frätts bort av helgens överdrivna intag av prosecco, öl, vin, gin, i ett försök att damma fram trevligheter och en viss julstämning. flaggskeppsaffären, denna gigantiska och oöversiktliga koloss, slumrar medan turistmassorna utanför värmer sig i materialistiskt drömmeri, väntar på att få bli insläppta och röja runt bland kläder och plastgåvor. jag dränker mig i kaffe i ett närliggande kafé, bläddrar blaserad förbi olika typer av ekonomilistor som aldrig efterföljs och räknar minuterna tills jag kan springa hemåt och krypa ner under ett äckligt täcke från Sainsbury’s. en monoton bakgrundsjazz med elektroniskt beat bidrar till min kroppsliga atomkris och jag är nära på att splittras totalt, falla till golvet och sova för evigt. jag ser mig i spegeln och en liten skelögd trollpojke glor tillbaks.

minns du när vi vandrade längs kanalen för ett år sen och det fortfarande fanns en hel sommar av kaotiska nätter att se fram emot? och alla sena frukostar då du alltid försov dig och var tvungen att springa ut från duschen för att kasta ner nycklarna till mig. sen åt vi dyra ägg och drack en liter te med ett hav handdukar spridda omkring oss på golvet.

jag gick förbi ert gamla fönster igårkväll och blev ledsen när jag inte längre kunde urskilja det från alla de andra med neddragen rullgardin, smutsiga och skeva och förenade med husväggen…

2 thoughts on “ain’t it strange

  1. självklart får du ta vilka bilder som helst som jag tagit, no probs. fick tårar i ögonen (som vanligt pga labil + nostalgisk) av detta inlägget, sista biten. och känslan att det livet där kunde pågått i detta nu om jag inte avbrutit. saknar dig och våra lediga dagar med frukostar och vin och promenader. eller sena nätter i lägenheter i archway och camden. kul också att vår kontakt numera består av bloggen OCH kommentarsfältet, haha. ses i jul! ❤

    • ja började nästan gråta igår på jobbet (kände mig extra känslig, väldigt labil som du säger) när jag snurrade in mig i massa minnen. längtar till julen och återförening! ❤

Leave a Reply

